Reisdagboek Karpathos 2017 / deel 1

Onze vakantie naar Karpathos zit er alweer op *huilt* en dat betekent dat er weer een nieuwe blog met foto’s voor je klaar staat! Enjoy!

vakantie Karpathos

We zijn op schiphol! Lekker even een extra grote Caramel Macchiato halen bij Starbucks en straks gaan we vliegen 🙂

Tijden geleden dat ik een maaltijd op heb in het vliegtuig. Heel fijn dat Aegean air en Olympic air beide wat lekkers serveren!

AKROPOLIS.

Heel bijzonder om eindelijk eens te zien 🙂 Wel jammer dat ze zoveel aan het bouwen waren dat op alle foto’s hoge stijgers staan..

Even leuke selfie maken vanaf het Akropolis 😉

Lukumades

Oeh! Hier keek ik dus echt al een jaar naar uit. Ik wist dat je in Athene extreme Lukumades kon eten & daar moesten we natuurlijk een bezoek aan brengen. Kan je vertellen, het was heerlijk!

Hele mooie landing gehad met Olympic Air <3

Yes! We zijn geland. Snel de spullen in het huisje leggen en direct door naar de hoofdstad want Ajax speelt voor de Europa League tegen Lyon. Heerlijk gegeten en genoten van een prachtige wedstrijd!

Zo. Eerste ontbijtje is een feit. Heerlijk ontbeten bij En Plo in Pigadia en boodschappen gedaan. Straks mijn ouders ophalen van de luchthaven.

Prachtig Diakoftis <3

Siga, siga ðŸ˜‰

Helaas weer een bewolkte dag dus gaan we de bergen in voor een ritje langs de dorpjes.

vakantie Karpathos

10.05.2017. Vandaag zijn Vincent en ik 6 jaar samen en dat moet gevierd worden! We slapen vannacht bij Poseidon en blijven ook heerlijk eten.

Het prachtige uitzicht vanuit onze kamer.

& het is vandaag ook nog eens volle maan. Prachtig!

vakantie Karpathos

Ziet er heerlijk uit toch? Poseidon hotel was helemaal leeg vannacht en dus waren we de enige die aan de ontbijttafel zaten ‘s morgens. Ingmar kwam dan ook speciaal zijn bed uit om voor ons een ontbijtje klaar te maken. Heerlijk 😉

Oké, ik geeft toe het is echt een slechte foto, maar het was echt prachtig om te zien! De dag na volle maan is de maan altijd oranje en reist hij op vanuit de zee. Echt prachtig om te zien!

Dat is weer eens wat anders dan een auto! Vandaag met Vincent een quad gehuurd om het eiland rond te gaan. & wat hebben we een geluk met het weer! Het is 32 graden vandaag.

Skopi

Tijdens ons eerste jaar op Karpathos kwam ik als kind van 9 jaar bij Kafe Skopi in Mesochori. Nu 13 jaar later bracht ik met Vincent een bezoekje bij dit prachtige plekje!

Heel veel gezellige etentjes gehad tijdens de vakantie 🙂 Hier zijn we bij de Four Seasons in Amoopi.

Lezen op het strand ALL DAY 😉

Ik moet eerlijk bekennen, wij komen niet heel veel in Pigadia. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat de bar Anoi ons nooit echt is opgevallen. Dit jaar echter wel, want blijkbaar is het geverfd en geheel opgeknapt en dat heeft gewerkt! Zo nieuwsgierig als we zijn hebben we een kijkje genomen en wat een geweldige plek! Een hele gezellige lounge plek met een fantastische cocktailkaart waar allemaal bijzondere cocktails op staan in plaats van de standaard Margarita..!

regent Karpathos

Wat een bewolkte ochtend vandaag. Daarom tijd voor een wandeling door Afiarti!

vakantie Karpathos

Ontzettend leuk: Vincent en ik mochten deelnemen aan de wijnproeverij bij Poseidon hotel. Ingmar heeft ons veel geleerd over verschillende soorten wijnen. Samen met een Nederlands stel en twee Noorse vrouwen genoten we van 8 heerlijke wijntjes en appetizers. Nogmaals bedankt Ingmar en Angela!

Maandag is aangebroken en dus is het tijd om naar huis te gaan.. Tot volgend jaar!

Keep in touch!

Zullen we gezellig contact houden? Je kan me volgen via Facebook of Instagram!

You’ll like this too!

0 Comments

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kalimera! Welkom bij the Karpathos guide. Dit is jouw online guide naar het Griekse eiland Karpathos. Lees hier over onze favorieten plekjes en tips voor een onvergetelijke vakantie naar Karpathos. Ook vertellen we je hoe het leven op een Grieks eiland is. Enjoy!